POWRÓT

Audyt strony internetowej – komu to potrzebne?!

Audyt SEO
06 maja 2020
Logo Lookas
Marketing internetowy
Marketing internetowy

Jak widać, że działa. To działa! Okazuje się, że nie zawsze tak jest. We współczesnym biznesie strona internetowa nie jest tylko wirtualną formą wizytówki firmy. To główny kanał kontaktu z klientem i dystrybucji produktów i usług. Niestety, wiele błędów pojawia się już na etapie projektowania stron internetowych.

 

UX, czyli o wrażeniach klienta

Czy zdarzyło Ci się korzystać z serwisu, którego interfejs był tak chaotyczny, że z trudem docierałeś do interesujących Cię informacji? A może odwiedziłeś sklep internetowy z rozbudowanym katalogiem produktów, w którym wyszukiwarka ukryta była w niewidocznym na pierwszy rzut oka miejscu? 

 

Tego typu przeżycia oceniane są przez tzw. UX (user experience), czyli zbiór doświadczeń użytkownika w trakcie poruszania się po określonej stronie internetowej. Pewne potrzeby i oczekiwania odbiorców powinny być zdefiniowane już na etapie, kiedy ma miejsce projektowanie stron internetowych. Dobrze zaprojektowana witryna umożliwia intuicyjne poruszanie się po niej, a także wygodne i szybkie docieranie do interesujących informacji. Przyjmuje się, że optymalnym rozwiązaniem jest takie zaprojektowanie strony, aby klient mógł dotrzeć do oferty w maksymalnie 3 kliknięciach. Nie zawsze jednak jest to możliwe. Zdecydowanie ważniejszym aspektem jest przejrzystość strony i łatwość z jaką użytkownik dociera do interesujących go treści. Przede wszystkim a może najważniejsze jest to, żeby wiedział skąd przyszedł i dokąd zmierza. Wszystkie te aspekty jesteśmy w stanie ocenić prowadząc audyt strony internetowej.

 

Nie mniej znaczącym elementem jest potwierdzenie, że wizyta na stronie internetowej nie jest dziełem przypadku. Ważne, aby poinformować odwiedzających, że są we właściwym miejscu i czasie oraz, że jego obecność dostarcza im jakąś określoną wartość.

 

Zwróć uwagę na to ile czasu i uwagi poświęca Twojej stronie potencjalny klient. Krótkie wizyty nie wróżą nic dobrego i zazwyczaj świadczą o tym, że nie masz nic ważnego do powiedzenia/zaproponowania.   

 

Innym, dość często pojawiającym się problemem na etapie projektowania stron www jest brak dostosowania projektu do urządzeń mobilnych. Tymczasem zdecydowana większość użytkowników Internetu korzysta aktualnie ze smartfonów i tabletów, których wyświetlacze posiadają specyficzną rozdzielczość. I o ile większość witryn internetowych jest już responsywna, tak wiele z nich posiada interfejs niewspółgrający z urządzeniami mobilnymi.

 

Wielu Twórców zapomina o tym, że nie trzeba pokazywać tych samych elementów w wersji desktop na wersji mobilnej. Często bowiem mamy do czynienia z mnogością elementów, które są dobrze zaplanowane na dużym ekranie, gdzie przestrzeni jest wystarczająco dużo, ale utrudniają nawigację lub możliwość odnalezienia ważnej treści pośród przeważającej ilości elementów graficznych.

 

Czy Twoja nawigacja jest poprawna?

Przyjrzyj się swojej stronie i sprawdź przede wszystkim czy Twój potencjalny klient jest w stanie swobodnie i bez zbędnej zwłoki trafić ze strony głównej w miejsce, którego szuka. Nie oznacza to od razu, że musisz mieć odnośniki do wszystkich podstron na stronie głównej.  W przypadku dużych serwisów czy sklepów internetowych byłoby to albo nienaturalne albo wręcz niemożliwe do zrealizowania.

 

Sprawdź jak działa Twoja strona

Przeprowadzenie audytu SEO Twojej strony internetowej pozwoli Ci ustalić, w jaki sposób postrzegają ją Twoi klienci z perspektywy wyszukiwarki Google. Z jakiego powodu rezygnują z przeglądania podstron i porzucają formularz czy koszyk. Dobrze przeprowadzony audyt seo pomoże Ci wyeliminować błędy techniczne, które wpływają na spadek sprzedaży, a także wskażą obszary wymagające wdrożenia procedur naprawczych. W ten sposób możliwe jest usprawnienie działania każdego sklepu i strony internetowej, co przekłada się na wzrost skuteczności prowadzonych szeroko rozumianych kampanii marketingowych i wpływa pozytywnie na pozycjonowanie.

 

Audyt SEO

Darmowy Audyt SEO strony internetowej lub sklepu internetowego w agencji Lookas wykonujemy z dwóch powodów. Po pierwsze wtedy, gdy nasz klient nie wie, co jest nie tak, ale wie, że jego strona internetowa nie pozyskuje nowych klientów czy nawet leadów. Drugi powód to, coś co nazywamy byciem adwokatem diabła. Analizujemy dotychczasowe działania wynikające z umowy z dostawcą usługi na pozycjonowanie stron internetowych i oceniamy czy i na ile budżet jest wydatkowany prawidłowo w stosunku do czasu współpracy i efektów jakie są spodziewane. Oczywiście wiemy, jak ważna i trudna jest praca nad rzetelnym i etycznym budowaniem pozycji, ale są również dostawcy, którzy mówiąc wprost nie robią nic lub prawie nic. Po co więc tracić swój cenny budżet i czas na nierzetelne pozycjonowanie strony www.  

 

Mam już taki audyt i co dalej?

Wszystko zależy od tego, jak głęboko zdecydujemy się wspólnie analizować Twoją obecność w Internecie. Jeśli potrzebujesz darmowego audytu strony pokażemy Ci ogólny kierunek oraz wskażemy mocne i słabe punkty Twojej strony. SEO audyt zazwyczaj pokazuje dwa oblicza. Albo utwierdza w przekonaniu, że wszystko jest wykonane prawidłowo, ale potrzeba dodatkowych działań do tego, aby pozyskiwać klientów z organicznych wyników wyszukiwania albo pokazuje słabość serwisu. Te słabości są o tyle ważne, że mogą uratować Twój budżet na kampanię w przypadku braku takiej oceny serwisu przed jej uruchomieniem. Jeśli planujesz jednak szeroko zakrojone działania w zakresie marketingu internetowego niezbędna i bardzo rekomendowana jest ocena serwisu przed jej rozpoczęciem. Nie ma bowiem nic gorszego niż zaproszenie znacznej ilości potencjalnych klientów na swoją stronę internetową, która swym wyglądem i funkcjonalnością spowoduje, że będzie to ich pierwsza i ostania wizyta. Nie chcesz przecież wydawać pieniędzy na to, żeby poznać jak duża ilość ludzi Cię nie lubi ;)   

 

Audyt rozszerzony analizuje znaczniej więcej czynników i pokazuje jakie działania na stronie i poza nią należy wykonać, aby firma obecna w Internecie osiągała nie tylko zwrot z poniesionych kosztów na kampanię, ale także i przede wszystkim osiągała zysk. Mierzymy i analizujemy nie tylko jakość ruchu, potencjał do osiągania wyższych pozycji w rankingach, ale co ważne dostarczamy strategię zmian na stronie, aby maksymalnie zoptymalizować ruch i z odwiedzających twoją stronę uczynić Twoich klientów.

 

Jeżeli chcesz sprawdzić czy Twój sklep internetowy lub strona internetowa może działać lepiej, skontaktuj się z nami. W lookas.pl za darmo przeprowadzimy audyt Twojej strony i podpowiemy, jakie rozwiązania usprawnią Twój biznes. Jeśli potrzebujesz głębokiej analizy i monitoringu działań w zakresie marketingi internetowego i chcesz zoptymalizować swoją obecność w Internecie z przyjemnością będziemy pracować dla Twojej marki.

 

 

PRZEJDŹ DO OFERTY

Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
05 sierpnia 2020
Nie ma nic złego w byciu naśladowcą. Powielanie sprawdzonych modeli biznesowych to mniejsze ryzyko porażki i możliwość kroczenia utartą już
24 maja 2020
Różnica między UI i UX? - Zapewne wielu z was słyszało już o tych koncepcjach. Ale co tak naprawdę kryje
07 maja 2020
Posiadasz swój sklep internetowy w Bydgoszczy, Poznaniu, Krakowie lub Warszawie. To bez większego znaczenia, ponieważ Twoje zasięgi pozbawione są fizycznych
06 maja 2020
Jak widać, że działa. To działa! Okazuje się, że nie zawsze tak jest. We współczesnym biznesie strona internetowa nie jest
13 kwietnia 2020
Wybuch covid-19 szybko uderza w podaż i popyt. Staje się  jasne, że żadna firma nie pozostanie już taka sama jak
08 kwietnia 2020
  Obecnie świat mierzy się z niewidzialnym wrogiem - okropnym wirusem, który z pewnością zagraża życiu i zdrowiu wielu ludzi. Znaczna
05 sierpnia 2020
Nie ma nic złego w byciu naśladowcą. Powielanie sprawdzonych modeli biznesowych to mniejsze ryzyko porażki i możliwość kroczenia utartą już
24 maja 2020
Różnica między UI i UX? - Zapewne wielu z was słyszało już o tych koncepcjach. Ale co tak naprawdę kryje
07 maja 2020
Posiadasz swój sklep internetowy w Bydgoszczy, Poznaniu, Krakowie lub Warszawie. To bez większego znaczenia, ponieważ Twoje zasięgi pozbawione są fizycznych

© Copyright 2020 | All Rights Reserved | Polityka Prywatności

Lookas