POWRÓT

Real User Experience - wyobrażenia vs rzeczywistość

real user experience
21 września 2020
Logo Lookas
Marketing internetowy
Marketing internetowy

Pozytywne lub negatywne doświadczenia użytkownika mogą bez wątpienia rzutować na sukces lub porażkę całego biznesu. Coraz częściej jednak spotykam się z rozwarstwieniem sfery marketingu i realnych doświadczeń.

 

Wyobrażenia vs rzeczywistość

Przyjmijmy, że szukamy noclegu w Internecie. Zależy nam na ciszy, spokoju i w miarę komfortowych warunkach. Mamy do wydania 100 zł za dobę. Szukając trafiamy na super oferty, które prezentują obiekty w samych superlatywach a do tego otoczenie i to, co widać na fotografiach odzwierciedla nasze potrzeby. Jedziemy do miejsca przeznaczenia i widzimy coś zupełnie innego. Okazuje się, że fotografie były robione kilka lat temu a do tej pory obiekt uległ już znacznemu pogorszeniu. Do tego nie jesteśmy w stanie zaznać ciszy i spokoju, bo właściciele przestali przywiązywać wagę do jakości gościa i spotykamy się z niezbyt przyjemnymi ludźmi, którzy noc w noc imprezują do rana pod naszymi oknami. Dramat. Znasz to?

 

Na szczęście takich sytuacji zdarza się coraz mniej. Ludzie zyskują świadomość obecności w biznesie i dbają o to, aby dorobek ich życia był utrzymywany jak najlepiej. Nie mają jednak realnego przełożenia na zysk i często muszą iść na wiele kompromisów. Gubią się w gąszczu pomysłów, które prowadzą donikąd.

 

Gdzie zatem leży problem?

Problem leży w widoczności i budowaniu emocji jeszcze na etapie podejmowania decyzji o przyjeździe czy skorzystaniu w Waszego produktu czy z Waszej usługi. Dziś częściej niż ze słabymi ośrodkami agroturystycznymi spotykam się z bardzo przytulnymi i zadbanymi ale zupełnie bez obecności w Internecie. Nikt o nich nie wie. Nawet jeśli trafię na takie miejsce w Internecie to nie wiem, że jest super przytulne i przyjazne dla mnie i mojej rodziny, bo ani fotografie tego nie prezentują ani opis nie zachęca do odwiedzin. W tym wypadku nawet strony internetowe należą do rzadkości. Widzę zamiast tego fotografie zrobione telefonem komórkowym w słabym świetle i o słabej jakości. Widzę niekompletne opisy, które nie wyczerpują tematu na etapie podejmowania decyzji. Czy zaryzykuję, aby takie miejsce odwiedzić? Raczej nie.

W zamian tego mogę próbować pytać znajomych o to, czy mogą polecić jakieś ciekawe miejsce i zadać im szereg pytań, aby zdiagnozować, czy moje potrzeby będą zaspokojone. Usłyszę zdanie kogoś, kto tam był i komu ufam. Ale jak to przełożyć na marketing, aby w rzeczywistości cudowne miejsce nad jeziorem było również cudowne dla mnie zanim zdecyduję się wydać pieniądze i zapakować w auto swoją rodzinę, aby jechać 100, 200 a czasem nawet 500 kilometrów do miejsca, którego będę pewny?

 

Odpowiedź jest prosta.

Tworzenie strategii marketingowej na podstawie rzeczywistych doświadczeń to idealny sposób na rzetelny i prawdziwy obraz tego jak wygląda Twój biznes na etapie podejmowania decyzji - jeszcze zanim ktoś do Ciebie przyjedzie i zapłaci Ci za pobyt.

 

Osobista obecność kogoś, kto ma pomóc Ci zbudować Twój wizerunek w Internecie będzie nieoceniona. To proste. Zaproś mnie do siebie a pomogę Twoim klientom zrozumieć, dlaczego warto przyjechać właśnie do Ciebie. To przecież ja przez kilka dni będę u Ciebie spał, jadł, wypoczywał i relaksował się aktywnie z rodziną. To wszystko zostanie przeze mnie uwiecznione na fotografiach a one z kolei trafią na stronę Internetową, którą dla Ciebie zaprojektuję. Bazując na swoich doświadczeniach stworzę dla Twoich klientów treść, która zwizualizuje im, jak dobrze mogą się u Ciebie czuć, czego mogą się spodziewać i jak spędzą ten cudowny czas w samotności lub z rodziną. Wiele zależy od tego również czego Ty chcesz. Jakiego gościa chcesz u siebie mieć? Określimy Twoje preferencje i przełożymy to na realne doświadczenia.

 

Czy Real User Experience działa?

Jeśli mówimy o marketingu doświadczeń to nie musimy zbyt daleko szukać. Od kilku co najmniej lat w Polsce dynamicznie rozwija się trend testerów produktów. Jednak trzeba rozdzielić obecnie zjawisko influencer marketingu od realnych doświadczeń. To, co niesamowicie buduje wiarygodność marki to szczera prawda o produktach i usługach a nie tylko marketing w samych superlatywach. Bardzo dużym szacunkiem odbiorcy obdarzony jest komunikat ze strony ambasadora marki, który apeluje do producenta o zmiany w produkcie na rzecz bardziej pozytywnych doświadczeń użytkowników.

 

Zamknięcie się w bańce samouwielbienia spowoduje powrót do tego miejsca, gdzie zdjęcia robione były lata temu telefonem komórkowym a spokój i cisza zamieniły się z krzykiem i bezsennymi nocami.

 

Sprawa jest oczywista w przypadku dużych topowych marek, które mają swoich ambasadorów, infuencerów, trendsetterów a przede wszystkim mają całe rzesze ludzi i narzędzia niezbędne do budowania strategii komunikacji marki w Internecie.  Lecz Ty drogi przedsiębiorco należysz do większości mikro i małych przedsiębiorców w tym kraju, którzy jakoś próbują się przebić na wyższy poziom. Ten poziom jest dostępny dla Ciebie. Jest dostępny dla każdego. Skontaktuj się ze mną i zaproś mnie do siebie na konsultację. 

Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
09 października 2020
Najprostsza definicja nie tylko z marketingu mówi, że afiliacja to budowa i utrzymywanie pozytywnych i trwałych relacji. Afiliowanie to natomiast
25 września 2020
Marketing internetowy w Polsce dość dynamicznie się rozwija, z roku na rok, stając się jedną z kluczowych możliwości rozwoju marek,
21 września 2020
Pozytywne lub negatywne doświadczenia użytkownika mogą bez wątpienia rzutować na sukces lub porażkę całego biznesu. Coraz częściej jednak spotykam się
05 sierpnia 2020
Nie ma nic złego w byciu naśladowcą. Powielanie sprawdzonych modeli biznesowych to mniejsze ryzyko porażki i możliwość kroczenia utartą już
24 maja 2020
Różnica między UI i UX? - Zapewne wielu z was słyszało już o tych koncepcjach. Ale co tak naprawdę kryje
07 maja 2020
Posiadasz swój sklep internetowy w Bydgoszczy, Poznaniu, Krakowie lub Warszawie. To bez większego znaczenia, ponieważ Twoje zasięgi pozbawione są fizycznych
09 października 2020
Najprostsza definicja nie tylko z marketingu mówi, że afiliacja to budowa i utrzymywanie pozytywnych i trwałych relacji. Afiliowanie to natomiast
25 września 2020
Marketing internetowy w Polsce dość dynamicznie się rozwija, z roku na rok, stając się jedną z kluczowych możliwości rozwoju marek,
21 września 2020
Pozytywne lub negatywne doświadczenia użytkownika mogą bez wątpienia rzutować na sukces lub porażkę całego biznesu. Coraz częściej jednak spotykam się
Marketing internetowy

© Copyright 2020 | All Rights Reserved | Polityka Prywatności

Lookas