POWRÓT

Trendy w marketingu na 2020

Analiza strony internetowej
04 stycznia 2019
Logo Lookas
Marketing internetowy
Marketing internetowy

Ponieważ zbliżamy się szybko do końca roku, jest to świetny moment, aby spojrzeć w przyszłość, w którą stronę zmierzamy, i trendów marketingowych, które prawdopodobnie zobaczymy w 2020 roku. i w tym artykule przyjrzę się bardziej szczegółowo niektórym konkretnym trendom, na które należy zwrócić uwagę.

Technologia nadal rozwija się w szybkim tempie, więc oczywiście niektóre z tych trendów koncentrują się wokół technologii. Występuje jednak także negatywny wpływ na zwiększoną cyfryzację i automatyzację interakcji między markami a konsumentami oraz chęć ponownego uczynienia marketingu bardziej ludzkim. Nareszcie chciałoby się powiedzieć, bo ile razy można czuć irytację od rozmowy z  botem, albo automatycznych odpowiedzi bez konsultacji z żywym człowiekiem. Czy tylko ja mam tak, że żegnam się niema na zawsze z firmą, w której człowiek stoi na końcu łańcucha komunikacji?

Podczas gdy technologie, takie jak sztuczna inteligencja i marketing oparty na danych, z pewnością będą popularne w 2020 r., nadrzędnym celem będą ludzie, a nie technologia.

 

Doświadczenie klienta

 

2020 będzie rokiem klienta. Obserwujemy ogromną zmianę przekonań na temat tego, czym właściwie jest marketing . Nie chodzi już o próbę przekonania ludzi do zakupu lub współpracy z Twoją firmą. Zamiast tego priorytetem stało się zapewnienie fantastycznych doświadczeń klientów, dzięki którym ludzie będą wracać po więcej. W pewnym sensie, kiedy koncentrujesz się na budowaniu pozytywnej kultury biznesowej i zapewnianiu doskonałej obsługi, marketing robi się sam.

Rozwój treści internetowych dał klientom więcej możliwości. Widza na temat produktów i usług jest wszechobecna. Klienci nie czekają  aż powiesz, jak świetne są twoje produkty. Zamiast tego wychodzą i robią własne badania, szukają informacji o Tobie, Twoich produktach, usługach, firmie. Słowem lustrują Twoją Firmę zanim kupią. 

Musisz więc zaoferować im coś więcej niż tylko informacje o produkcje.

Obsługa klienta lub CX to już najgorętsze hasło w kręgach marketingowych, ale to coś więcej niż tylko przemijający trend. 73% ludzi twierdzi, że doświadczenie klienta jest ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie, ale obecnie tylko 30% konsumentów twierdzi, że dzisiejsze firmy zapewniają dobre wrażenia.

Co dokładnie stanowi świetne CX? Wydajność, bezpieczeństwo wygoda, kompetentna i przyjazna obsługa oraz łatwe opcje płatności są tym, co ludzie najbardziej cenią w doświadczeniu klienta. Ale przytaczane są również aspekty tradycyjnie uważane za domenę marketingu: aktualna technologia, personalizacja, łatwa obsługa mobilna, wizerunek marki i design - wszystko to składa się na ogólną jakość obsługi klienta.

Innymi słowy, musisz wziąć pod uwagę CX w każdym aspekcie swojej strategii marketingowej. W ten sposób możesz zapewnić wspaniałe wrażenia, aby zatrzymać klientów i przyciągnąć nowych.

 

Zaangażowanie pracowników

 

Jeśli wydajna i przyjazna obsługa jest podstawą doskonałej obsługi klienta, zastanów się jak wdrożyć to u siebie w firmie? Odpowiedź oczywiście znajduje się w Twoich pracownikach. Wcześniej wspomniane badanie wykazało również, że 70% konsumentów porzuci markę, jeśli jej pracownicy nie będą mieli wiedzy, a złe podejście do pracowników jest najważniejszym czynnikiem, który powstrzymuje osoby od prowadzenia interesów z firmą.

Twoi pracownicy są twarzą Twojej marki, dlatego koncentracja na interakcjach między pracownikami a klientami powinna być kluczowym elementem Twojej strategii marketingowej.

Kiedy przekazujesz swoim pracownikom odpowiedzialność za stworzenie doskonałej obsługi klienta, musisz upewnić się, że chcą, aby Twoja firma odnosiła sukcesy tak samo jak Ty.

Kluczem do tego jest budowanie solidnych podstaw zaangażowania pracowników i podejmowanie kroków, aby każdy pracownik rozumiał i był zgodny z misją i wartościami marki.

Nie możesz oczekiwać, że Twoi pracownicy będą dbać o klientów, jeśli nie będą zadowoleni z pracy i nie uwierzą w to, co robisz jako firma. Tak więc osiągnięcie wysokiego poziomu zaangażowania pracowników jest pierwszym i najważniejszym krokiem w poprawie jakości obsługi klienta.

 

Wizualizacja

 

Parę lat temu, wybaczono by Ci twierdzenie, że „czytelna” treść jest ważniejsza niż grafika i design.

W rzeczywistości i to i to jest równie ważne. Chociaż postępy w wyszukiwaniu informacji z pewnością wpływają na sposób, w jaki będziemy tworzyć treści teraz i w przyszłości, nie należy również zaniedbywać treści wizualnych.

Badania wykazały, że ludzie wolą treści wizualne niż zwykły tekst. Wystarczy spojrzeć na rozwój platform zorientowanych na wizerunek Pinterest i Instagram, aby zobaczyć na to dowód.

 

Google, Pinterest i kilka innych firm również inwestuje w technologię wyszukiwania wizualnego. Obrazy są już zwracane jako wyniki wyszukiwania w 19% całości wyszukiwani w Google, a 62% użytkowników twierdzi, że bardziej interesuje się wyszukiwaniem wizualnym niż jakąkolwiek inną nową technologią.

Elementy wizualne są również łatwiejsze do zapamiętania niż treści pisane. Dodanie wizualizacji danych , infografiki, zdjęć i filmów do tekstu nie tylko czyni go ciekawszym i atrakcyjniejszym, ale może również pomóc w lepszym wchłanianiu wiadomości.

 

Personalizacja

 

Zwiększone gromadzenie danych i postępy technologiczne miały już ogromny wpływ na możliwy poziom personalizacji oraz na oczekiwania konsumentów dotyczące interakcji z markami.

Dzisiejsi konsumenci są masowo zalewani komunikatami marketingowymi z wielu kanałów, do momentu, w którym ich nie wyelimiują. Tradycyjna reklama traci skuteczność, więc jaka jest odpowiedź? Spersonalizowane komunikaty marketingowe, które tworzą prawdziwy związek między marką a rynkiem docelowym.

80% konsumentów twierdzi, że chętniej prowadziliby interesy z marką zapewniającą spersonalizowane wrażenia.

Personalizacja marketingowa nie ogranicza się już do automatycznej zmiany nazwiska osoby, do której się zwracasz w newsletterach. Udoskonalenia technologii, takie jak sztuczna inteligencja, w połączeniu ze zwiększonym gromadzeniem danych i spostrzeżeniami z mediów społecznościowych i innych źródeł, umożliwiły spersonalizowanie wszystkiego, od treści po projektowanie, rekomendacje produktów i wszystko pomiędzy.

 

Strategiczna transformacja marketingowa

 

Czytając o nadchodzących trendach w takim artykule, zbyt łatwo jest pomyśleć, że sukces w marketingu można uprościć, przestrzegając listy najlepszych praktyk i upewniając się, że używasz najnowszych narzędzi i technologii.

Działalność marketingowa staje się coraz bardziej złożona. Aby firmy odniosły sukces w 2020 r., Będą musiały wykroczyć poza to , co robią i powiązać wszystko z powrotem z uzasadnieniem całej firmy. Twoje cele marketingowe muszą być zgodne z ogólnymi celami Twojej firmy. Dodatkowo w tym wszystkim muszą być obecni zaangażowani ludzie. Twoi pracownicy.

Strategiczna transformacja marketingowa to termin używany do opisania procesu, gdy firma działająca bez strategicznego planu marketingowego ewoluuje poprzez zmianę swoich podstawowych procesów i procedur biznesowych.

Transformacja marketingowa może pomóc firmom poprawić obsługę klienta i zwiększyć jego doświadczenie, zwiększyć świadomość marki i reputację, a ostatecznie zwiększyć przychody i zyski.

Przedsiębiorstwa osiągają te korzyści poprzez połączenie gromadzenia danych, korzystania z nowoczesnych technologii, budowania relacji z klientami i współpracy z klientami online, publikowania wysokiej jakości treści oraz poprawy ich obecności w Internecie. Wszystkie te rzeczy są częścią podstawowej strategii, która wpływa na każdy dział i pracownika w firmie, nie tylko na marketerów.

Twój strategiczny plan marketingowy określa cele i określa, jakie narzędzia marketingowe zastosujesz w celu dotarcia do klientów, w tym marketing treści, SEO, e-mail marketing, media społecznościowe, reklama i marketing offline. Następnie określa plan, w jaki sposób każda część organizacji będzie zaangażowana w tę taktykę.

Mówiąc prościej, strategia marketingowa nie jest już wyłącznie obowiązkiem głównego marketera lub CMO. Strategiczna transformacja marketingowa rozpoznaje to i zapewnia, że ​​marka, reputacja firmy, relacje z klientami i jakość obsługi klienta są brane pod uwagę w każdej działalności biznesowej.

 

Pozycja zerowa w SERP

 

SEO będzie nadal ważnym aspektem marketingu internetowego, w 2020 roku, ale obecnie obserwujemy jedną z największych zmian w branży SEO w ostatniej dekadzie.

Wraz z rozwojem wyszukiwania mobilnego i wyszukiwania głosowego ludzie zmieniają sposób korzystania z wyszukiwarek takich jak Google. Bycie numerem jeden na stronach wyników wyszukiwania lub w SERPS nie musi już być głównym celem, do którego powinna dążyć Twoja firma.

Prawdopodobnie zauważyłeś, że Twoje zachowanie związane z wyszukiwaniem i przeglądaniem zmieniło się w ciągu ostatnich kilku lat ze względu na zmiany w Google i faktem stało się to, że większą uwagę przykuwasz do zdobycia informacji, gdy jesteś w biegu, najszybciej jak to możliwe.

Wyróżnione fragmenty i inne informacje „w SERP” oznaczają, że nie trzeba już przechodzić do witryny, aby uzyskać potrzebne informacje – są one dostępne na stronie wyników wyszukiwania Google.

Te informacje na temat SERP mogą pojawiać się w różnych miejscach, ale najbardziej poszukiwana pozycja znajduje się na górze strony, przed listą produktów organicznych. Ta pozycja została nazwana „pozycja zero”. Ponieważ często jest to jedyna informacja, którą przeglądający może wyświetlić, jest bardzo pożądana. Ponad 60% wyników wyszukiwania zwróconych przez Google ma teraz pozycję zero wyników wyszukiwania .

Marki wciąż próbują dowiedzieć się, jak osiągnąć pozycję zerową, ponieważ wymaga to innych technik SEO niż te stosowane do normalnego umieszczenia na liście SERP. Jeśli możesz być pierwszym w branży, który się tam dostanie, będziesz miał ogromną przewagę nad konkurencją. Więc spodziewaj się, że w przyszłym roku pojawi się więcej firm SEO oferujących tę usługę i zwróć uwagę na najnowsze i najlepsze praktyki dotyczące optymalizacji treści.

 

Wyszukiwanie głosowe

 

Wyszukiwanie głosowe nie wykazuje oznak spowolnienia i nadal będzie miało duży wpływ na to, jak marki tworzą treści i sprzedają się online.

Spodziewać się należy, że 50% wyszukiwań będzie odbywało się głosem w 2020 r. (Obecnie według Google około 20%), ale ta statystyka prawdopodobnie nie jest tak daleka od przyszłości.

Konsumenci oczekują również, że w najbliższej przyszłości będą częściej korzystać z wyszukiwania głosowego - według badań PwC 61% osób w wieku 25–64 lat, które już korzystają z urządzenia głosowego, zamierza korzystać z niego częściej.

Nawet jeśli Twoja marka nie jest gotowa na reklamę asystenta głosowego, ważne jest, aby Twoje treści były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania głosowego. Wyszukiwarki głosowe używają wyszukiwania inaczej. Używają dłuższych, bardziej konwersacyjnych zapytań, więc pochylenie treści do obsługi tych zapytań, a także bezpośrednie odpowiadanie na pytania, może pomóc uczynić ją bardziej widoczną podczas wyszukiwania głosowego. Daje to dodatkową korzyść polegającą na zwiększeniu prawdopodobieństwa, że ​​Twoje treści zostaną uznane za polecany fragment lub znajdą się na pozycji zero w Google.

 

AI / automatyzacja

 

W ciągu ostatnich kilku lat obserwujemy ogromny postęp w sztucznej inteligencji oraz znaczny wzrost liczby firm korzystających z technologii i automatyzacji opartej na sztucznej inteligencji, aby wspomóc ich działania marketingowe.

AI to jedna z głównych technologii wyszukiwania głosowego i inteligentnych asystentów. Dzięki temu możliwe są także chatboty, które pojawiają się na większej liczbie stron internetowych niż kiedykolwiek wcześniej.

Technologia sztucznej inteligencji i automatyzacja pomagają wyeliminować niektóre ze żmudnych i powtarzalnych prac marketingowych, dzięki czemu marki mogą skoncentrować się na strategii i stworzyć fantastyczne wrażenia klientów.

Pamiętaj, że ludzki aspekt marketingu jest nadal ważny (być może ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej), więc pomysł polega na wykorzystaniu tej technologii do zwiększenia wysiłków marketingowych, a nie zastąpieniu prawdziwych ludzi nimi.

Duże zbiory danych, wspierane przez sztuczną inteligencję i analizy, pomagają również markom dowiedzieć się więcej o ich odbiorcach i klientach. Umożliwia personalizację doświadczeń klientów i komunikatów marketingowych na dużą skalę.

 

Nacisk na utrzymanie klienta i lojalność

 

Ogromną częścią zapewniania doskonałej obsługi klienta jest upewnianie się, że CX jest w toku i koncentruje się na utrzymaniu istniejących klientów, a nie tylko na pozyskiwaniu nowych.

Powracający klienci są cenniejsi niż nowi klienci. Przyciągnięcie nowego klienta kosztuje pięć razy więcej niż utrzymanie nowego, więc zdecydowanie warto włożyć wysiłek, aby zadowolić klientów. Ciekawe jest to, że gale operatorzy telekomunikacyjni zdecydowali się na system farmerski chroniąc swoje zasoby i uniemożliwiając migrację klientów do firm konkurencyjnych.

Lojalni klienci pomagają również zwiększyć reputację i świadomość Twojej marki, gdy będą rozmawiać o Twojej firmie i produktach z przyjaciółmi i rodziną. Zadowoleni klienci tworzą wspaniałych (i za darmo!) Ambasadorów marek.

Wiele z wyżej wymienionych trendów i technologii może pomóc w zwiększeniu współczynnika utrzymania klientów. Na przykład personalizacja jest na pewno wymagana do obecnych klientów, bardziej niż do nowych od nowych. Łatwiej też jest spersonalizować komunikację, im więcej interakcji ma ktoś z Twoją marką.

 

Przygotuj się na 2020 rok

 

Nadszedł czas, aby rozpocząć planowanie strategii marketingowej na rok 2020, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Rozpocznij Nowy Rok z jasnym planem swoich celów i sposobem ich osiągnięcia.

Nie mogę nazwać tego trendem, ale oczywiste jest, że content marketing będzie nadal dominował w cyfrowym marketingu w 2020 roku. Większość tych trendów w pewien sposób opiera się na treści. Aby odnieść sukces, musisz mieć solidną bazę wysokiej jakości treści we wszystkich kanałach marketingowych.

Jeśli chcesz zwiększyć ruch w swojej witrynie Umów się z nami na konsultację. Zacznij już dziś i wygeneruj większy ruch i potencjalnych klientów dla swojej firmy.

 

 

Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
09 października 2020
Najprostsza definicja nie tylko z marketingu mówi, że afiliacja to budowa i utrzymywanie pozytywnych i trwałych relacji. Afiliowanie to natomiast
25 września 2020
Marketing internetowy w Polsce dość dynamicznie się rozwija, z roku na rok, stając się jedną z kluczowych możliwości rozwoju marek,
21 września 2020
Pozytywne lub negatywne doświadczenia użytkownika mogą bez wątpienia rzutować na sukces lub porażkę całego biznesu. Coraz częściej jednak spotykam się
05 sierpnia 2020
Nie ma nic złego w byciu naśladowcą. Powielanie sprawdzonych modeli biznesowych to mniejsze ryzyko porażki i możliwość kroczenia utartą już
24 maja 2020
Różnica między UI i UX? - Zapewne wielu z was słyszało już o tych koncepcjach. Ale co tak naprawdę kryje
07 maja 2020
Posiadasz swój sklep internetowy w Bydgoszczy, Poznaniu, Krakowie lub Warszawie. To bez większego znaczenia, ponieważ Twoje zasięgi pozbawione są fizycznych
09 października 2020
Najprostsza definicja nie tylko z marketingu mówi, że afiliacja to budowa i utrzymywanie pozytywnych i trwałych relacji. Afiliowanie to natomiast
25 września 2020
Marketing internetowy w Polsce dość dynamicznie się rozwija, z roku na rok, stając się jedną z kluczowych możliwości rozwoju marek,
21 września 2020
Pozytywne lub negatywne doświadczenia użytkownika mogą bez wątpienia rzutować na sukces lub porażkę całego biznesu. Coraz częściej jednak spotykam się
Marketing internetowy

© Copyright 2020 | All Rights Reserved | Polityka Prywatności

Lookas