POWRÓT

Marketing internetowy - dlaczego warto w niego inwestować mimo spowolnienia gospodarczego?

Marketing internetowy - dlaczego warto w niego inwestować mimo spowolnienia gospodarczego?
15 marca 2020
Logo Lookas
Marketing internetowy
Marketing internetowy

Wraz z rozwojem technologii Internet staje się podstawowym narzędziem do realizacji większości celów biznesowych. Truizmem wydaje się już stwierdzenie, że każda działalność powinna być obecna w sieci i posiadać swoją ogólnodostępną wizytówkę - w postaci dobrze zaprojektowanej i zoptymalizowanej strony internetowej. Nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie jednak sprawę, że nawet genialna strona - innowacyjna i merytoryczna – może po prostu nie zostać odnaleziona czy zauważona przez użytkowników. Z pomocą przychodzi marketing internetowy, który dostarcza zróżnicowane narzędzia ułatwiające dotarcie do Twojej grupy docelowej i zwiększające szanse realizacji zaplanowanych przez Ciebie celów. 
 

Spowolnienie gospodarcze a nakłady przeznaczane na marketing internetowy
 

W czasie spowolnienia, firmy, które nie są gigantami na rynku i posiadają mniejsze zabezpieczenia finansowe, zwykle dążą do cięcia kosztów. Wśród obszarów, które są dotknięte skutkami ograniczania wydatków znajduje się często marketing – zarówno ten tradycyjny jak i internetowy. Mając świadomość, że spora część Twojej konkurencji może zamrozić inwestycje w marketing, możesz  ten trend bardzo łatwo obrócić na swoją korzyść. W sytuacji gdy reszta zaprzestaje działań bardzo szybko i przy niewielkich nakładach finansowych możesz wyprzedzić konkurencję i znacząco wybić się na ich tle. Marketing w Internecie daje Ci szeroki wachlarz narzędzi, dzięki czemu bez problemu znajdziesz rozwiązanie, które wpisuje się w Twoją strategię marketingową oraz budżet.
 

Zalety marketing internetowego
 

Narzędzia reklamy online umożliwiają Ci dokładne targetowanie grup docelowych, których możesz określić wiele – adekwatnie do produktów, usług czy celów jaki zamierzasz osiągnąć. Kolejną zaletą marketingu internetowego jest mierzalność. Możesz precyzyjnie monitorować efekty prowadzonych działań. Śledzić, analizować i wyciągać wnioski – na ich podstawie dalej inwestować w dobrze dobrane działania i modyfikować te, które nie generują zysków. 

Internet daje Ci szereg możliwości jeśli chodzi o sposób dotarcia  i zatrzymania na stronie www Twojego klienta. Jako pierwszy element warto uwzględnić pozycjonowanie, którego celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, przy wykorzystaniu ciągu słów i fraz kluczowych (SEO). Coraz częściej mówi się także o SXO, które jest połączeniem działań SEO wraz z zabiegami mającymi na celu dbanie o pozytywne doświadczenia użytkownika Twojej strony – chodzi tu m. in. o przejrzystość i intuicyjność strony, aktualizowanie jej zgodnie z obowiązującymi trendami i technologiami, dostosowaniem jej do urządzeń mobilnych itp. W ten sposób użytkownik, który Cię znajdzie, zostanie na Twojej witrynie dłużej i rosną szanse, że zrealizuje zaplanowany przez Ciebie cel.
 

Możesz przeprowadzić kampanię Google Ads, która pozwoli Ci bezpośrednio przyciągnąć osoby, które szukają ofert podobnych do Twojej. Masz możliwość stworzyć kampanię na Facebooku, Instagramie oraz przygotować profesjonalnego bloga lub vloga, na którym będziesz publikować filmiki. Wszystko po to, aby być i pozostać w świadomości Twojego Klienta. Jeśli nie Ty będziesz do niego mówić będą to robić inni. 

Do Twojej dyspozycji są także rozwiązania oparte o marketing szeptany oraz content marketing czy email marketing i marketing automation. Wszystkie te działania mają charakter progresywny. Mają za zadanie wytwarzać wartość dodaną Twojego biznesu w Internecie
 

Szczególnie ważne  w dobie spowolnienia gospodarczego są działania, które mają na celu nasycić treścią Internet. Treścią, która prowadzi użytkownika wprost na Twoją stronę. Gdy weźmiemy pod uwagę, że na efekty tego typu działań należy poczekać nawet kilka miesięcy wyprzedzimy bardzo mocno konkurencję jeśli dziś, gdy inny ograniczają działania Ty będziesz je wzmacniał. Oczywiście w sytuacji, gdy popyt jest niższy nie warto iść szeroko i z większym budżetem, jak ma to miejsce w czasach koniunktury lecz warto przeanalizować jakie działania będą efektywne poza budowaniem contentu i wdrażać je dziś. Gdy kurz opadnie może okazać się, że to Ty jesteś wygranym podczas, gdy inni budzą się i zastanawiają jak dogonić tych, którzy już uciekli.      
  

Bardzo ważna pomocna jest w tym analityka internetowa. Warto skorzystać z profesjonalnego audytu działań marketingowych, aby dowiedzieć się jaka jest Twoja sytuacja w Internecie. Ile możesz zyskać a ile możesz stracić. Dzięki temu efektywnie zaplanujesz działania marketingowe i dobierzesz najbardziej optymalne narzędzia a także porównasz efekty prowadzonych działań.

Jak widać, masz na wyciągnięcie ręki szereg możliwości, które pozwolą Ci wyprzedzić konkurencję. Zamiast czekać - działaj.  

 

Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
09 października 2020
Najprostsza definicja nie tylko z marketingu mówi, że afiliacja to budowa i utrzymywanie pozytywnych i trwałych relacji. Afiliowanie to natomiast
25 września 2020
Marketing internetowy w Polsce dość dynamicznie się rozwija, z roku na rok, stając się jedną z kluczowych możliwości rozwoju marek,
21 września 2020
Pozytywne lub negatywne doświadczenia użytkownika mogą bez wątpienia rzutować na sukces lub porażkę całego biznesu. Coraz częściej jednak spotykam się
05 sierpnia 2020
Nie ma nic złego w byciu naśladowcą. Powielanie sprawdzonych modeli biznesowych to mniejsze ryzyko porażki i możliwość kroczenia utartą już
24 maja 2020
Różnica między UI i UX? - Zapewne wielu z was słyszało już o tych koncepcjach. Ale co tak naprawdę kryje
07 maja 2020
Posiadasz swój sklep internetowy w Bydgoszczy, Poznaniu, Krakowie lub Warszawie. To bez większego znaczenia, ponieważ Twoje zasięgi pozbawione są fizycznych
09 października 2020
Najprostsza definicja nie tylko z marketingu mówi, że afiliacja to budowa i utrzymywanie pozytywnych i trwałych relacji. Afiliowanie to natomiast
25 września 2020
Marketing internetowy w Polsce dość dynamicznie się rozwija, z roku na rok, stając się jedną z kluczowych możliwości rozwoju marek,
21 września 2020
Pozytywne lub negatywne doświadczenia użytkownika mogą bez wątpienia rzutować na sukces lub porażkę całego biznesu. Coraz częściej jednak spotykam się
Marketing internetowy

© Copyright 2020 | All Rights Reserved | Polityka Prywatności

Lookas