Co to jest audyt SXO?

audyt sxo
28 lutego 2020
Logo Lookas
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy

POWRÓT

Generowanie zysków w sieci wymaga dobrze zaprojektowanej i zoptymalizowanej strony czy sklepu internetowego.  Doświadczenia użytkownika na Twojej stronie (UX) są bardzo istotnym elementem wpływającym na skuteczność strategii marketingowej i sprzedażowej. Audyt SXO dostarczy Ci informacji o elementach do poprawy i wprowadzi Twoją stronę www  w zupełnie inny wymiar konwertującego ruchu. Czym dokładnie jest audyt SXO?

 

Audyt SXO

 

SXO to skrót, który powstał w wyniku połączenia fraz Search Engine Optimization (SEO) oraz User Experience (UX). To zestawienie to  kompleksowe podejście do tematu związanego z optymalizowaniem stron i zwiększaniem sprzedaży. Założeniem SXO jest poprawienie doświadczenia użytkowników (UX), którzy dzięki  odpowiednim działaniom SEO trafili na stronę z naturalnych wyników wyszukiwania. Sama pozycja w wyszukiwaniach jest bardzo istotna, bo powoduje że klient trafia na stronę. Jest to jednak dopiero punkt wyjścia, ponieważ do realizacji celów biznesowych potrzebujesz klienta, który kupił a nie tylko odwiedził Twoją stronę. Audyt SXO pomoże Ci ustalić jakie elementy wymagają poprawy, tak by klient znalazł w wynikach wyszukiwania to czego szuka, szybko załadował Twoją stronę, bez problemu przeszedł interesującą go ścieżkę  i dokonał transakcji.

 

 

Zrób darmowy audyt strony internetowej

 

 

Ruch na stronie vs pozycja w wyszukiwaniach

 

SXO to zupełnie inne spojrzenie na promocję stron w Internecie. Dużo mówi się o pozycjonowaniu SEO, które właściwie poprowadzone, pozwoli „wskoczyć” Ci na pierwszą stronę w wyszukiwaniach. Ta strategia wygeneruje większy ruch na stronie, jednak nie daje gwarancji, że klient coś kupi właśnie u Ciebie. Skupiając się na SXO przyciągasz klientów przez działania SEO a do tego zatrzymujesz ich dzięki UX. W tej strategii ważniejsze jest pozyskanie ruchu konwertującego, czyli takiego który przełoży się na efekt – np. klient dokona zakupu, skontaktuje się z Twoją firmą, zostawi kontakt i zapytanie czy zapisze do newslettera.

 

Co do samych działań SEO – nawet jeśli jakiś czas temu Twoja strona była w czołówce wyświetleń, nie możesz osiąść na laurach. SEO cały czas się zmienia. Algorytmy Google, mimo urokliwych nazw takich jak Panda, Pingwin czy Koliber, potrafią sporo namieszać. Świetnie radzą sobie ze stronami niskiej jakości, niedozwolonymi sposobami gromadzenia linków mających się przyczynić do wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania czy mało merytorycznym zapychaniu tekstów słowami kluczowymi. Jeszcze nie tak dawno wystarczyło napisać mało poprawny stylistycznie tekst o niczym, nasycony frazami kluczowymi, aby pojawić się w czołówce wyników. Teraz to za mało – tekst musi być unikalny, merytoryczny a ponadto liczą się doświadczenia użytkownika.  Dlatego właśnie ważne staje się SXO.

 

Audyt SXO i optymalizacja UX

 

Poruszając temat doświadczeń użytkownika nie sposób nie odnieść się do heurystyk Nielsena, które mimo swoich lat, nadal są aktualne i stanowią bazę w procesie formułowania rekomendacji.W trakcie audytu SXO strona internetowa jest poddawana dokładnej analizie. Znając stan obecny określane są cele projektowe, dobierane adekwatne narzędzia i następuje ich wdrożenie. Niezbędna jest oczywiście dalsza analiza uzyskanych wyników, testowanie i optymalizacja.  Profesjonalne podejście do audytu SXO  wymaga przygotowania kilku wariantów wdrożeń -  po przeprowadzeniu testów A/B wybiera się optymalną opcję, która najlepiej przełoży się na oczekiwany wzrost konwersji. W wyniku takiego audytu przeprojektowaniu może ulec wiele elementów strony, które wpływają na szeroko pojętą satysfakcję użytkownika w kontakcie z witryną. Możemy do nich zaliczyć  menu główne, rozmieszczenie elementów na stronie, części zawierające content, widgety, stopkę, formularze oraz interakcję odbiorca – strona www. Celem zmian wprowadzanych w obrębie tych elementów jest zatrzymanie użytkownika na stronie – ma się on poczuć dobrze i swobodnie, coś powinno przykuć jego uwagę, zaciekawić i skłonić do pozostania dłużej. Wśród czynników, które budują pozytywne doświadczenia klienta i przyczyniają się do zaangażowania go istotniejszymi są:

 

  • czas ładowania się strony – jeśli strona wczytuje się za wolno większość użytkowników porzuci ją i poszuka innej,

  • przejrzysty i czytelny layout – jest to element widoczny od pierwszych chwil kontaktu ze stroną, dlatego powinien zbudować maksymalnie przyjemne odczucia.  Nietuzinkowy a jednocześnie przejrzysty, ułatwiający szybkie znalezienie informacji – te cechy przekonują użytkownika i zachęcają do dalszej eksploracji,

  • intuicyjna nawigacja – każdy, nawet mało zaawansowany użytkownik powinien móc się swobodnie poczuć i odnaleźć na Twojej stronie, 

  • wersja mobilna -  mobilne urządzenia stają się coraz bardziej powszechne. Dzisiejszy pęd życia sprzyja wykorzystywaniu chwil w kolejkach czy komunikacji miejskiej na przeglądanie i zakup sieci przy użyciu tabletu czy smartfona. Dopasowanie strony do urządzeń, na których ma być wyświetlana to podstawa!

 

 

Zrób darmowy audyt strony internetowej 

 

 

Audyt SXO umożliwia kompleksowe podejście do optymalizacji strony internetowej i wyjście naprzeciw oczekiwaniom użytkowników – Twoich klientów. Wprowadzając odpowiednie zmiany na stronie to Ty poprowadzisz odwiedzających a droga, którą zaproponujesz będzie interesująca i zbuduje zaangażowanie. Użytkownicy wykonają zaplanowane przez Ciebie działania a Ty osiągniesz założone cele biznesowe.

 

KONTAKT

© Copyright 2020 | All Rights Reserved | Polityka Prywatności

Lookas