Marketing internetowy
12 lutego 2021
  Firma Google w 2020 roku opublikowała informacje o trzech nowych wskaźnikach doświadczenia użytkowników, które stały się nowymi czynnikami rankingowymi wyszukiwania.
09 października 2020
Najprostsza definicja nie tylko z marketingu mówi, że afiliacja to budowa i utrzymywanie pozytywnych i trwałych relacji. Afiliowanie to natomiast
25 września 2020
Marketing internetowy w Polsce dość dynamicznie się rozwija, z roku na rok, stając się jedną z kluczowych możliwości rozwoju marek,
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy

Autor: Lookas

Pozytywne lub negatywne doświadczenia użytkownika mogą bez wątpienia rzutować na sukces lub porażkę całego biznesu. Coraz częściej jednak spotykam się z rozwarstwieniem sfery marketingu i realnych doświadczeń.

 

Wyobrażenia vs rzeczywistość

Przyjmijmy, że szukamy noclegu w Internecie. Zależy nam na ciszy, spokoju i w miarę komfortowych warunkach. Mamy do wydania 100 zł za dobę. Szukając trafiamy na super oferty, które prezentują obiekty w samych superlatywach a do tego otoczenie i to, co widać na fotografiach odzwierciedla nasze potrzeby. Jedziemy do miejsca przeznaczenia i widzimy coś zupełnie innego. Okazuje się, że fotografie były robione kilka lat temu a do tej pory obiekt uległ już znacznemu pogorszeniu. Do tego nie jesteśmy w stanie zaznać ciszy i spokoju, bo właściciele przestali przywiązywać wagę do jakości gościa i spotykamy się z niezbyt przyjemnymi ludźmi, którzy noc w noc imprezują do rana pod naszymi oknami. Dramat. Znasz to?

 

Na szczęście takich sytuacji zdarza się coraz mniej. Ludzie zyskują świadomość obecności w biznesie i dbają o to, aby dorobek ich życia był utrzymywany jak najlepiej. Nie mają jednak realnego przełożenia na zysk i często muszą iść na wiele kompromisów. Gubią się w gąszczu pomysłów, które prowadzą donikąd.

 

Gdzie zatem leży problem?

Problem leży w widoczności i budowaniu emocji jeszcze na etapie podejmowania decyzji o przyjeździe czy skorzystaniu w Waszego produktu czy z Waszej usługi. Dziś częściej niż ze słabymi ośrodkami agroturystycznymi spotykam się z bardzo przytulnymi i zadbanymi ale zupełnie bez obecności w Internecie. Nikt o nich nie wie. Nawet jeśli trafię na takie miejsce w Internecie to nie wiem, że jest super przytulne i przyjazne dla mnie i mojej rodziny, bo ani fotografie tego nie prezentują ani opis nie zachęca do odwiedzin. W tym wypadku nawet strony internetowe należą do rzadkości. Widzę zamiast tego fotografie zrobione telefonem komórkowym w słabym świetle i o słabej jakości. Widzę niekompletne opisy, które nie wyczerpują tematu na etapie podejmowania decyzji. Czy zaryzykuję, aby takie miejsce odwiedzić? Raczej nie.

W zamian tego mogę próbować pytać znajomych o to, czy mogą polecić jakieś ciekawe miejsce i zadać im szereg pytań, aby zdiagnozować, czy moje potrzeby będą zaspokojone. Usłyszę zdanie kogoś, kto tam był i komu ufam. Ale jak to przełożyć na marketing, aby w rzeczywistości cudowne miejsce nad jeziorem było również cudowne dla mnie zanim zdecyduję się wydać pieniądze i zapakować w auto swoją rodzinę, aby jechać 100, 200 a czasem nawet 500 kilometrów do miejsca, którego będę pewny?

 

Odpowiedź jest prosta.

Tworzenie strategii marketingowej na podstawie rzeczywistych doświadczeń to idealny sposób na rzetelny i prawdziwy obraz tego jak wygląda Twój biznes na etapie podejmowania decyzji - jeszcze zanim ktoś do Ciebie przyjedzie i zapłaci Ci za pobyt.

 

Osobista obecność kogoś, kto ma pomóc Ci zbudować Twój wizerunek w Internecie będzie nieoceniona. To proste. Zaproś mnie do siebie a pomogę Twoim klientom zrozumieć, dlaczego warto przyjechać właśnie do Ciebie. To przecież ja przez kilka dni będę u Ciebie spał, jadł, wypoczywał i relaksował się aktywnie z rodziną. To wszystko zostanie przeze mnie uwiecznione na fotografiach a one z kolei trafią na stronę Internetową, którą dla Ciebie zaprojektuję. Bazując na swoich doświadczeniach stworzę dla Twoich klientów treść, która zwizualizuje im, jak dobrze mogą się u Ciebie czuć, czego mogą się spodziewać i jak spędzą ten cudowny czas w samotności lub z rodziną. Wiele zależy od tego również czego Ty chcesz. Jakiego gościa chcesz u siebie mieć? Określimy Twoje preferencje i przełożymy to na realne doświadczenia.

 

Czy Real User Experience działa?

Jeśli mówimy o marketingu doświadczeń to nie musimy zbyt daleko szukać. Od kilku co najmniej lat w Polsce dynamicznie rozwija się trend testerów produktów. Jednak trzeba rozdzielić obecnie zjawisko influencer marketingu od realnych doświadczeń. To, co niesamowicie buduje wiarygodność marki to szczera prawda o produktach i usługach a nie tylko marketing w samych superlatywach. Bardzo dużym szacunkiem odbiorcy obdarzony jest komunikat ze strony ambasadora marki, który apeluje do producenta o zmiany w produkcie na rzecz bardziej pozytywnych doświadczeń użytkowników.

 

Zamknięcie się w bańce samouwielbienia spowoduje powrót do tego miejsca, gdzie zdjęcia robione były lata temu telefonem komórkowym a spokój i cisza zamieniły się z krzykiem i bezsennymi nocami.

 

Sprawa jest oczywista w przypadku dużych topowych marek, które mają swoich ambasadorów, infuencerów, trendsetterów a przede wszystkim mają całe rzesze ludzi i narzędzia niezbędne do budowania strategii komunikacji marki w Internecie.  Lecz Ty drogi przedsiębiorco należysz do większości mikro i małych przedsiębiorców w tym kraju, którzy jakoś próbują się przebić na wyższy poziom. Ten poziom jest dostępny dla Ciebie. Jest dostępny dla każdego. Skontaktuj się ze mną i zaproś mnie do siebie na konsultację. 

Marketing internetowy
Marketing internetowy
Logo Lookas
21 września 2020
real user experience

Real User Experience - wyobrażenia vs rzeczywistość

POWRÓT

Lookas

© Copyright 2022 | All Rights Reserved | Polityka Prywatności