PROJEKTOWANIE UX

PROJEKTOWANIE UX

Projektowanie założeń dotyczących User Experience jest ważnym elementem z punktu widzenia generowania wrażeń w konkretnej grupie docelowej.

POWRÓT

POWRÓT

User Experience (UX) to po prostu doświadczenie użytkownika. Finalnie to, jak postrzegasz produkt, nie ma znaczenia, niezależnie czy jest to strona internetowa, aplikacja, smartfon czy inny używany przez Ciebie obiekt fizyczny. Ważne, jakie emocje wywołuje dany produkt - pozytywne czy negatywne. Satysfakcja z faktu, że produkt w pełni spełnia Twoje oczekiwania lub frustracja z powodu tego, że coś jest uciążliwe w użytkowaniu, ponieważ wygląda inaczej lub w ogóle nie działa tak, jak  na pierwszy rzut oka. Innymi słowy, wrażenia użytkownika to wrażenia i emocje uzyskane w wyniku korzystania z określonego produktu.

 

UX czy użyteczność?


UX i użyteczność często można pomylić, ponieważ obie te definicje służą do pomiaru użyteczności witryny. Jednak UX nie jest użytecznością. Użyteczność strony internetowej to tylko część doświadczeń użytkownika. Za ten obszar odpowiada jakość witryny. Wrażenia użytkownika strony www oparte są na koncepcji estetyki. Jeśli strona jest wygodna dla użytkownika, to znalezienie na niej wymagań nie jest trudne. Ale strona, która jest prosta i łatwa w użyciu, może być jednocześnie nudna. Oznacza to, że kiedy użyteczność jest doskonała, należy poprawić wrażenia użytkownika.

 

Dlaczego poprawa doświadczenia użytkownika (UX) jest ważna dla SEO?


Dlaczego poprawa użyteczności i wygody użytkowników powinna być integralną częścią Twojej strategii SEO?

 

Celem Google, podobnie jak innych wyszukiwarek, jest zapewnienie użytkownikom najlepszych wyników wyszukiwania. A najlepszy wynik oznacza nie tylko odpowiedź na pytanie użytkownika, ale także kompetentne sformułowanie tej odpowiedzi. Google dokłada wszelkich starań, aby szybko, wygodnie i bezpiecznie udzielić odpowiedzi na zapytanie. Oznacza to, że nawet interesujący i wysokiej jakości artykuł może zostać zignorowany przez wyszukiwarkę, ponieważ witryna, na której jest on publikowany, jest zbyt wolna, niejasna, niespójna lub nie ma odpowiednich zabezpieczeń.

 

Google używa różnych algorytmów, aby określić użyteczność Twojej witryny. Przy ocenie zwraca uwagę na takie parametry jak: szybkość ładowania witryny, optymalizacja na urządzeniach mobilnych, struktura treści, a także zewnętrzne i wewnętrzne linki stron Twojej witryny. Nie bez znaczenia jest też to, czy i w jaki sposób prezentujesz treść na swojej stronie i czy jest ona odpowiednio dopasowana do potrzeb Twoich odbiorców.

 

Oprócz tego wyszukiwarki używają niestandardowych alertów, aby dowiedzieć się, jak użytkownicy reagują na Twoją witrynę. Jednym z ważnych czynników użytkownika jest czas spędzony na stronie i częstotliwość odwiedzin strony. Jeśli te wskaźniki są wysokie, oznacza to, że odwiedzający uznają Twoją witrynę za atrakcyjną i przydatną. Wskaźniki te można znaleźć, korzystając z usługi Google Analytics lub zewnętrznych usług analizy witryn. Wyszukiwarki muszą zrozumieć, w jaki sposób ludzie wchodzą w interakcje z witryną, co oznacza, że ​​wrażenia użytkowników mają znaczący wpływ na ranking w wynikach wyszukiwania.

 

Jak poprawić UX?


Aby zacząć poprawiać komfort użytkowania, musisz określić cel swojej witryny i określonych podstron. Jakich działań oczekujesz od odwiedzających - złożenie zamówienia, rejestracja, a może przeczytanie artykułu? Dalsze ulepszenia są bardzo ściśle związane z celem, który starasz się osiągnąć w witrynie. Projekt i treść powinny co najmniej być spójne z tym celem. Ten jasny cel pomoże ci ustalić priorytet ulepszeń witryny.

 

Najlepszym sposobem na poprawę komfortu użytkowania witryny jest spojrzenie na nią oczami użytkownika. Aby to zrobić, zadaj sobie następujące pytania i uczciwie na nie odpowiedz:

 

  • Czego oczekujesz od obeności na stronie?
  • Czy projekt strony pasuje do jego podstawowego celu?
  • Czy niezbędne przyciski są używane na stronie i czy są poprawnie umieszczone?
  • Czy Twoje treści są uporządkowane i łatwe do znalezienia?
  • Czy Twoja witryna wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych?
     

Innym sposobem uniknięcia pojawienia się „martwych punktów” na stronie jest poproszenie ludzi o ocenę. Twoja grupa docelowa musi przetestować Twoją witrynę i poinformować Cię, czy spełniła ona ich oczekiwania. Możesz również użyć kwestionariuszy i ankiet dla oceny swojej witryny. Zbadaj czy użytkownik znalazł niezbędne informacje na Twojej stronie internetowej. Jeśli chcesz, abyśmy przeprowadzili w sposób profesjonalny i rzetelny raport poprawy UX na Twojej stronie przejdź do formularza i zostaw swoje dane. Najszybciej jak to możliwe zajmiemy się Twoją stroną.   

 

CHCESZ, ABY TWOJA STRONA WWW BYŁA PEŁNA POZYTYWNYCH WRAŻEŃ I ZACHĘCAŁA DO ZAKUPU?

CO TO JEST UX?

ZAPYTAJ O AUDYT UX

IMIĘ
NUMER TELEFONU
TWÓJ E-MAIL:
Treść wiadomości:
PRZEŚLIJ PLIK
WYŚLIJ
WYŚLIJ
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Projektowanie UX

© Copyright 2020 | All Rights Reserved | Polityka Prywatności

Lookas