Marketing internetowy
12 lutego 2021
  Firma Google w 2020 roku opublikowała informacje o trzech nowych wskaźnikach doświadczenia użytkowników, które stały się nowymi czynnikami rankingowymi wyszukiwania.
09 października 2020
Najprostsza definicja nie tylko z marketingu mówi, że afiliacja to budowa i utrzymywanie pozytywnych i trwałych relacji. Afiliowanie to natomiast
25 września 2020
Marketing internetowy w Polsce dość dynamicznie się rozwija, z roku na rok, stając się jedną z kluczowych możliwości rozwoju marek,
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy

Autor: Lookas

Wszyscy chyba pamiętamy czasy, kiedy posiadanie strony internetowej było wyzwaniem i mogło się na nią decydować niewiele firm. Jednych zwyczajnie nie było stać na stronę internetową a inni traktowali to jako fanaberię i woleli skupić się na pozyskiwaniu klientów poprzez relacje, spotkania handlowe. Rozgłos zyskiwano dzięki publikacjom w prasie w dziale ogłoszeń.
 

Ci którzy decydowali się na to, aby strona www była wizytówką ich firmy, łatwo mogli zyskać względnie stałe, wysokie miejsce w Internecie. Oczywiście mówimy już o czasach, w których istniała znana nam wszystkim przeglądarka Google.

Z czasem strony internetowe dla firm stawały się coraz bardziej popularne i dostępne. Powoli przestawało mieć znaczenie jaki rodzaj działalności się prowadzi - choć niemal do dziś istnieje przekonanie, że stolarz, dekarz, murarz nie potrzebuje strony internetowej. Czy na pewno? To zdecydowanie temat na inną dyskusję.
 

Obecnie funkcjonujemy w czasach, w których firmowe strony internetowe nie tylko stały się standardem, ale są również uważane przez wielu przedsiębiorców jako konieczność do prowadzenia skutecznego biznesu. Wielu też uważa, że brak strony może być hamulcem rozwoju firmy.

Aby odpowiedzieć na szereg pytań związanych ze sferą Internetu dynamicznie rozwija się gałąź zwana analityką internetową. Jej narzędzia, metodologia i otrzymane wyniki pokazują, że nie samo posiadanie strony internetowej może stanowić przewagę na rynku, ale to jak będzie ona zbudowana, w oparciu o jaką treść i jak będzie wyglądała droga potencjalnego klienta do strony a także co się stanie z Klientem kiedy opuści stronę internetową.

Szereg wyników, które dostarcza nam dziś analityka internetowa daje nam wiele informacji na temat zachowań naszych klientów, motywów zakupowych, upodobań, pozytywnych i negatywnych doznań. To te wyniki dają nam też wiedzę o tym, dlaczego posiadanie strony jest tak ważne:

  • Truizmem stało się twierdzenie, że strona internetowa to interaktywna wizytówka Firmy. Oczywiście nie można się z tym nie zgodzić, bo tak w istocie rzeczy jest. Jednak trzeba wyjść nieco szerzej, ponieważ odpowiednio prowadzona, zarządzana i doinwestowana strona staje się kluczowym zasobem w firmie. Niezależnie od tego czy mowa o firmie produkcyjnej, handlowej czy usługowej strona internetowa stanowi niewątpliwe kluczowy kanał sprzedaży i służy budowaniu relacji z grupą docelową.  

  • Strona internetowa to świetny sposób na przekazywanie informacji o tym, co dzieje aktualnie w firmie, nad czym firma pracuje, kogo obsługuje i jakie ma plany rozwojowe.

  • Strona internetowa to kanał komunikacji między firmą a obecnymi klientami.  Z poziomu strony można dostarczać klientowi informacji i wiedzy o tym jak i dlaczego powinien korzystać z produktów czy usług.

  • Strona internetowa to także pierwszy poziom weryfikacji firmy przez grupę docelową. Dla przykładu klient słyszący o firmie i trzymający w ręku ulotkę lub wizytówkę pracownika, pierwszą rzeczą którą zrobi jeśli jest zainteresowany, to sprawdzenie jak Internet widzi tę firmę. Z pewnością pierwszym elementem, na który trafi jest właśnie strona internetowa. Jeśli zaś na nią nie trafi, mimowolnie będzie szukał dalej, bo Internet nie znosi próżni i natychmiast będzie podpowiadał inne rozwiązania. Prawdopodobieństwo , że jego uwaga nadal będzie skierowana na pierwotną firmę drastycznie maleje.      

  • Strona internetowa to genialny sposób na budowanie świadomości odbiorcy. Posługując się przykładem: jeśli prowadzimy działalność w zakresie projektowania wnętrz to ważne jest to, aby dać się odszukać odbiorcom na zapytania, które kierują oni do Internetu. Dostarczając do Internetu wartościowe treści, z których mogą czerpać nasi klienci dajemy im możliwość, aby swobodnie wypowiadali się na temat jakości naszych usług. Jednocześnie budujemy sobie zaangażowane grono odbiorców a nasza strona jest głównym źródłem przepływu leadów. Oczywiście to czy lead zostanie na stronie i zakończy swoją podróż pozostawieniem kontaktu jest uzależnione tego jak i z kim tworzymy swoją stronę.
     

Jak pisałem w tym artykule profesjonalna strona Internetowa jest bardzo ważna, ale nie gwarantuje pełnego sukcesu Firmy. Jest dziś wiele podmiotów, które te strony produkują, z różnym efektem.  Można mieć stronę ładną albo skuteczną a najlepiej ładną i skuteczną jednocześnie. Dlatego wybierając partnera do współpracy przy budowie swojej  strony internetowej postaw na osoby, które wiedzą jak wygenerować zysk dla Twojej Firmy dzięki stronie Internetowej.   

 

Marketing internetowy
Marketing internetowy
Logo Lookas
06 stycznia 2020
Strony internetowe

Dlaczego strona internetowa jest ważna?

POWRÓT

Lookas

© Copyright 2022 | All Rights Reserved | Polityka Prywatności