Marketing internetowy
12 lutego 2021
  Firma Google w 2020 roku opublikowała informacje o trzech nowych wskaźnikach doświadczenia użytkowników, które stały się nowymi czynnikami rankingowymi wyszukiwania.
09 października 2020
Najprostsza definicja nie tylko z marketingu mówi, że afiliacja to budowa i utrzymywanie pozytywnych i trwałych relacji. Afiliowanie to natomiast
25 września 2020
Marketing internetowy w Polsce dość dynamicznie się rozwija, z roku na rok, stając się jedną z kluczowych możliwości rozwoju marek,
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy

Autor: Lookas

Najczęściej, kiedy firmy zaczynają inwestować w pozyskiwanie klientów z Internetu kierują swoje działania na social media, Google Ads, działania organiczne w  Google lecz zapominają zupełnie o swojej ofercie, gdyż uważają, że skoro mają stronę internetową to znaczy, że w tym obszarze jest wszystko ok. Otóż najczęściej tak nie jest i dlatego właśnie niezbędna jest analiza strony internetowej.

 

Dlaczego i po co wykonywać audyt strony internetowej?

 

Odpowiedź na to pytanie leży w wielu obszarach:

 

Wygląd strony – przez wielu zamawiających strony uważany za najważniejszy aspekt. Firmy tworzące strony internetowe prześcigają się w tym, aby ich realizację były jak najbardziej odjechane a ludziom się to podoba. Jednak wygląd strony i pojęcie „ładne” jest pojęciem bardzo względnym a przede wszystkim to czy coś jest ładne czy nie, często zależy od upodobań odbiorcy. Tu warto wspomnieć, że postawienie nacisku na "ładne" może być fatalne w skutkach, gdyż wdrożenie elementów graficznych, które górują nad treścią nie będzie niosło za sobą nic poza krótkotrwałym zachwytem. Jeśli taki projekt pozbawiony będzie wartościowego przekazu ma małe szanse, żeby zaistnieć w Internecie. Jednocześnie twórcy stron nie wykonują optymalizacji pod pozycjonowanie a zamawiający nie zdają sobie sprawy z faktu jej konieczności. Użytkowanie takiego serwisu bywa często utrudnione a wrażenia z jej korzystania mogą okazać się negatywne. Grafiki, elementy animacji często są wdrażane w rozmiarach oryginalnych, co znacznie wydłuża proces wczytywania się takiej witryny. Analiza strony www pokaże nam, które grafiki wymagają optymalizacji pod kątem użyteczności i pod jakie elementy należy zoptymalizować pod pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.
Innym ważnym aspektem wyglądu jest spójność z wykonywaną działalnością. Jeśli nie zwraca się uwagi przy projektowaniu na branże, grupę docelową, i rodzaj wykonywanej działalności, użytkownik gotów  pomyśleć, że być może to nie wizytówka firmy, do której chciał trafić.  

 

Struktura strony – przy projektowaniu strony trzeba bardzo dobrze zaplanować ścieżkę klienta odwiedzającego stronę. Musimy sobie powiedzieć w tym miejscu: najważniejsza jest treść a grafika jest jej otoczeniem mającym na celu uatrakcyjnienie jej odbioru a nie odwrócenie uwagi. Słuszną zatem decyzją będzie przeanalizowanie tego, jakie produkty czy usługi chcemy pokazać na pierwszym planie. To co widnieje na pierwszym planie często determinuje cały odbiór Twojej strony. Warto zwrócić uwagę, że czas jaki poświęca użytkownik na analizę podczas pierwszej podróży jest bardzo, ale to bardzo krótki. Najczęstszym zachowaniem jest szukanie punktów zaczepienia czyli elementów treści, które odzwierciedlają pytanie, które skierował do wyszukiwarki. Trzeba sobie brutalnie odpowiedzieć, jeśli nie znajdzie w ciągu 5 – 10 sekund elementu, który go zainteresuje, będzie poszukiwał dalej, ale poza naszą stroną.


Innym ważnym, a nawet kluczowym aspektem jest planowanie ścieżki – czyli drogi użytkownika od punktu zaczepienia uwagi do momentu, w którym decyduje się on pozostawić swój kontakt. Jeśli zmuszamy użytkownika do lawirowania po stronie jak po labiryncie wówczas wytwarzamy w nim irytację połączoną z gwarancją, że już nigdy nie wróci. Równie  ważne jest cofanie się. Nikt nie lubi się cofać. Zatem jeśli widzisz, że na Twojej stronie są takie obszary, które mogą przysporzyć nerwów to znak, że konieczny jest seo audyt strony.

 

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek – już dawno świat Internetu podzielił się na tych, co tworzą projekty stron internetowych i tych, którzy poprawiają ich pracę, aby witryna działa bardziej wydajnie i realizowała założone cele. Twórcy jednak rzadko uświadamiają swoich klientów o takiej konieczności a sami nie chcą tego robić, bo to proces żmudny i wymagający wielu analiz. Jednak to czy cokolwiek zdziałasz w sieci czy nie, jest jednak przynajmniej w sporej części uzależnione od tego czy zoptymalizujesz swoją stronę pod konkretne cele. Ocena strony internetowej online to proces, dzięki któremu na pewno dowiesz się w jakiej kondycji jest Twoja www i czy i na ile w ogóle wpisuje się w Twoją strategię sprzedaży i czy spełnia wytyczne pod pozycjonowanie. Jeśli widzisz, że Internet nie dostarcza Ci tylu klientów ilu byś oczekiwał natychmiast zleć choćby podstawowy, darmowy audyt seo strony, by dowiedzieć się czy trzeba inwestować środki w pogłębione analizy czy być może Twoja witryna internetowa jest zbyt świeża, żeby zaistnieć szeroko w wynikach wyszukiwania. Tak czy inaczej audyt seo to działanie, które powinieneś wykonywać okresowo, tak jak dokonujesz przeglądu swojego auta.

 

Konkurencja – cóż, możesz mieć najlepszą ofertę na rynku, ale jeśli nie znasz swojego klienta i nie mówisz jego językiem nie trafisz do niego, nie mówiąc już o sprzedaży. Jeśli nie wiesz jak rynek odbiera Twój produkt czy usługę zapytaj konkurencji. Analiza stron internetowej dostarcza wiedzy o tym jak konkurencja komunikuje się ze swoimi klientami. Jeśli robią to skutecznie warto brać z nich przykład. Przynajmniej na początku.

 

Inne czynniki – w tym obszarze zwykle następują tak zwane różnice indywidualne. Każda branża rządzi się swoimi prawami. Często, to co może wydawać się mniej istotne z puntu widzenia aspektów technicznych może okazać się istotne z puntu widzenia biznesu.

 

Czujesz czasem, że budżet przeznaczony na marketing przecieka Ci przez palce? Śpieszysz się, by wdrażać coraz to nowe narzędzia reklamowe, które mają przynieść Ci więcej nowych klientów. Najbardziej przykre jest to, że  jeśli Twoja wizytówka nie odpowiada potrzebom użytkownikom Internetu następuje bardzo zła rzecz. Reklama jest w porządku, ale strona już nie. To powoduje, że wizyty na stronie wyglądają na przypadkowe, sprzedaż też jest przypadkowa a budżet na reklamę stanowi poważne obciążenie. Sprawdzenie strony pod seo to pierwsza i najważniejsza czynność, którą powinieneś wykonać zanim pomyślisz o tym, czy warto wydać choćby złotówkę na reklamę. Zleć nam darmowy audyt seo.                  

Marketing internetowy
Marketing internetowy
Logo Lookas
19 stycznia 2020
Analiza strony internetowej

Analiza strony internetowej – najszybszy sposób na zwiększenie efektywności firmy w Internecie

POWRÓT

Lookas

© Copyright 2022 | All Rights Reserved | Polityka Prywatności