Marketing internetowy
12 lutego 2021
  Firma Google w 2020 roku opublikowała informacje o trzech nowych wskaźnikach doświadczenia użytkowników, które stały się nowymi czynnikami rankingowymi wyszukiwania.
09 października 2020
Najprostsza definicja nie tylko z marketingu mówi, że afiliacja to budowa i utrzymywanie pozytywnych i trwałych relacji. Afiliowanie to natomiast
25 września 2020
Marketing internetowy w Polsce dość dynamicznie się rozwija, z roku na rok, stając się jedną z kluczowych możliwości rozwoju marek,
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy
Marketing internetowy

Autor: Lookas

Wiele firm pamięta czasy, kiedy to razem ze swoimi specjalistami ds. marketingu podbijali rynek dzięki trafionym kampaniom reklamowym w telewizji, prasie i radio a także pojemnym bazom teleadresowym czekającym na wydzwonienie. Ten etap jest jednak za nami. Rozwój technologii zmienił znacząco postrzeganie rzeczywistości i sposób działania potencjalnego kupującego. Czy Twoja strategia marketingowa podąża za zmieniającymi się potrzebami i oczekiwaniami klientów? 

 

Profil współczesnego konsumenta

 

Internet sprawił, że dzisiejszy kupujący rozpoczyna swoją zakupową podróż od zbierania informacji… a ma w czym wybierać. Przy użyciu komputera, tabletu lub smartfona znajduje na jakiejś stronie www to czego szuka, podejmuje wstępne decyzje a nawet finalizuje od razu transakcję. Co zrobić, aby to Twoja strona stała się tą, na której rozpocznie i zakończy swoje poszukiwania? Przede wszystkim należy zainwestować w marketing internetowy.

 Coraz więcej firm z tej samej branży walczy o swoje miejsce na rynku, rośnie konkurencyjność i oczekiwania co do ceny, jakości produktów/usług a także elastyczności w zakresie obsługi klienta. Twoja firma, niezależnie od tego jaką branżę reprezentujesz i co oferujesz klientom, by się rozwijać musi działać wydajniej. Duży bilbord, reklama w lokalnej gazecie czy zimne telefony do klientów nie są drogą do sukcesu. Nie jest nią także zrobiona na szybko, mało profesjonalna strona internetowa, na której jedyną aktualną częścią są dane kontaktowe.  Zapewne dawno temu zginęła już wśród dobrze zaprojektowanych i przyjaznych użytkownikowi stron, które są zoptymalizowane i wypozycjonowane tak, aby zajmować czołowe miejsca w wyszukiwaniach.

Poniżej kilka podstawowych rozwiązań jakie oferuje marketing internetowy, które pozwolą Ci nie tylko zaistnieć w sieci i stać się widocznym, ale także znacząco wpłyną na wzrost sprzedaży w Twojej firmie.

 

Dobra strona internetowa to podstawa

 

Żadna rozbudowana strategia marketingu internetowego nie pozwoli Ci odnieść sukcesu jeśli nie masz dobrze zaprojektowanej i wdrożonej strony internetowej. Wszystkie działania marketingowe w sieci mają skutkować zwiększeniem ruchu na twojej stronie czy sklepie internetowym i prowadzić do sprzedaży. Jeśli jest ona nieatrakcyjna dla użytkownika - np. pod względem graficznym, sposobu poruszania się po niej, procesu dokonywania zakupu, wyszukania informacji, zbyt długiego czasu oczekiwania na reakcję – klient ją porzuci i poszuka innej, bardziej przystępnej. Dlatego grunt to przemyślenie co oferujesz, jaka jest Twoja przewaga rynkowa i  kim jest klient, do którego chcesz dotrzeć. Gdy już wiesz, nie zostawiaj spraw losowi i skorzystaj z pomocy profesjonalisty w zakresie tworzenia stron internetowych.

 

Pozycjonowanie organiczne

 

Pozycjonowanie organiczne to w dużym skrócie wszelkie działania, które mają prowadzić do wypracowania jak najwyższej pozycji twojej strony w wynikach naturalnych (nie wynikających z wykupienia kampanii Google Ads). Do aktywności, które pozycjonują wyżej strony zaliczamy optymalizację kodu strony internetowej oraz jej treści – jest to szereg  czynności, począwszy od modyfikacji tytułu strony, usunięcia duplikatów wewnętrznych przez wstawienie dodatkowych podstron czy działów, dodanie nagłówków aż po stworzenie i aktualizowanie bloga. Aby zwiększyć atrakcyjność strony konieczne jest linkowanie serwisu. Te kompleksowe prace nad stroną powodują, że Twoja witryna zaczyna pojawiać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, wzrasta ilość odwiedzin a także  dokonanych zakupów/leadów sprzedażowych. 

 

Content Marketing

 

Marketing internetowy nie mógłby istnieć bez content marketingu. Dzisiejszy konsument poszukuje – czasem oczekuje konkretnych danych, innym razem porad lub inspiracji. Strona z kilkuzdaniowym opisem oferty czy produktu to za mało. Content marketing pozwala zaspokoić wszelkie potrzeby klienta, zbudować jego zaangażowanie i nawiązać z nim relację. Świadomie planując swoją stronę i działania contentowe możesz pokierować konsumenta i towarzyszyć mu w jego wizycie na stronie. Zadbaj o podstawy takie jak informacje o Twojej firmie, zespole, misji i wartościach jakimi się kierujecie na co dzień.  Dostarcz klientowi wyczerpujące opisy produktów/usług, ale nie poprzestawaj na tym. Informacje o tym co się dzieje na rynku, jakie nowości lub rozwiązania warto wdrożyć, porady, filmy instruktażowe - wszystko to powoduje, że Twoja strona staje się bardziej atrakcyjna a klient zdecyduje się kupić szybciej i więcej. Tak zbudowane przywiązanie do marki spowoduje, że klient wróci przy następnej okazji i poleci Cię swoim znajomym – zadbaj o content w obszarze produktów i usług uzupełniających do tych, które posiada a wróci jeszcze szybciej! 

 

Monitoring marki

 

To rozwiązanie pozwoli Ci  przede wszystkim budować pozytywny wizerunek Twojej firmy w sieci (dostajesz powiadomienia wraz z przekierowaniami, gdzie ktoś wypowiadał się na temat Twojej firmy – z jednej strony możesz podziękować za pochlebny komentarz, z drugiej zdementować lub wyjaśnić komentarze, które nie budują dobrego wizerunku). To jednak nie wszystko, w ramach tej usługi dostajesz powiadomienia o zapytaniach w sieci (np. na forach) na wcześniej zdefiniowane przez Ciebie frazy – jeśli ktoś poszukuje produktu, w którym się specjalizujesz możesz od razu odpowiedzieć takiej osobie, nawiązać z nią relację, doradzić i sprzedać.

 

Reklama CPC i CPS

 

Marketing w Internecie nie może obejść się bez reklam. Tutaj do wyboru jest kilka form rozliczenia. W ramach reklamy CPC (cost per click) płacisz za każde kliknięcie na wybrane hasło przez użytkownika, który następnie jest przekierowywane na Twoją stronę. Jak wiemy same odwiedziny to jeszcze nie sprzedaż, dlatego możesz skorzystać z opcji CPS (cost per sale), w której reklamodawca dzieli się stałą kwotą lub procentem od sprzedaży za użytkowników, którzy kliknęli w reklamę i dokonali zakupu.

 

Podobnie jak Internet nie ma końca tak i arsenał narzędzi wspierających sprzedaż w Internecie  jest pokaźny. Jedno jest pewne – Internet staje się podstawowym miejscem do sprzedaży i kupowania, dlatego nie może Cię tam zabraknąć. Zanim jednak  zaczniesz wdrażać zaawansowany marketing w sieci zrób audyt swojej strony i sprawdź jak Cię widzą klienci. Dowiedz się więcej o swojej stronie tutaj. Dopiero planujesz stworzyć stronę dla swojej działalności? Świetnie się składa – tutaj znajdziesz wszystko czego potrzebujesz!

Marketing internetowy
Marketing internetowy
Logo Lookas
26 lutego 2020
Marketing internetowy

Dlaczego warto inwestować w marketing internetowy?

POWRÓT

Lookas

© Copyright 2022 | All Rights Reserved | Polityka Prywatności